۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۲۴۳
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

برگزاری «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان مازندران 

برگزاری «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان مازندران 
مازندران - مدیر کل اوقاف مازندران گفت: به مناسبت دهه غدیر جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی در ۲۸۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در طول سال برنامه های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند که در این دهه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی را در دستور کار دارد.
 
وی با بیان این که به مناسبت عید بزرگ غدیر تا عید قربان جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 280 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران برگزار می‌شود، افزود: در قالب این طرح مراسم قرائت دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برپایی نماز عید قربان در امامزادگان مازندران بیان کرد: ایستگاه‌های ذبح گوسفند در برخی از بقاع متبرکه شاخص استان با حضور گروه‌های دامپزشکی برپا می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری، برگزاری جشن میلاد امام هادی(ع)، برپایی کاروان‌های شادی شمیم ولایت، تجلیل از سادات، برگزاری جشن‌های شاد آسمانی، برگزاری همایش بانوان ولایی و طرح اطعام غدیر را از جمله برنامه‌های اوقاف مازندران در در دهه امامت و ولایت عنوان کرد.
 
وی گفت: ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که غدیر چشمه جوشان و خروشان و مبارکي است که براي هميشه تاريخ جاري و ساري است، گفت: غدير پل رسيدن به سعادت بشري است.
 
وی با بیان این که غدير و پيام آن تنها مختص و متوجه اسلام و مسلمانان نيست، بلکه همه بشريت را در همه زمان ها و مکان ها مخاطب خويش قرار داده است، افزود: غدير و پيام غدير فلسفه و رسالت انبيای الهي از آدم تاخاتم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف غدیر است، تصریح کرد: بحران های امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از پیام غدیر است.
 
حجت الاسلام حیدری با تاكيد بر اين كه بايد دل‌هايمان را به حضرت علي(ع) گره بزنيم و غدير بايد در زندگي و جامعه ما حاكميت داشته باشد، ابراز کرد: استمرار غدير به حاكميت دين و استمرار حاكميت دين به ولايت فقيه است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات